PRZESTROGI – CZYLI GDZIE NIE SKŁADAĆ ROSZCZEŃ O ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY/ODWOŁANY LOT I JAK NIE DAĆ SIĘ NABIĆ W PRZYSŁOWIOWĄ BUTELKĘ PRZEZ SPÓŁKI GRZYBKI

Ostatnio coraz częściej przychodzą do nas klienci, którzy obsługę roszczeń o odszkodowanie powierzyli spółkom bądź podmiotom gospodarczym, które od momentu złożenia roszczenia albo zapadły się pod ziemię albo wykreśliły z rejestru spółek handlowych i zarejestrowały w tzw. ‘raju’ podatkowym aby zwiększyć zyski, nie płacić podatków i…. nie być pociągniętym do odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania usługi. Bo kto z Polaków będzie pozywał spółkę na kwotę kilkuset lub kilku tysięcy euro np. w Hong-Kongu?

Zdarzają się historie gdy pasażerowie za namową 1 współpasażera składają roszczenie grupowe w jednej firmie bez sprawdzenia reputacji firmy, sprawdzenia czy jest firmą europejską czy nawet zapoznania się z warunkami usługi. Potem następuje okres ciszy. Firma grzybek milczy, pasażer siedzi cicho jak mysz pod miotłą. Upływa ponad pół roku, ciekawość zwycięża i pasażer kontaktuje się z firmą grzybek ale bezskutecznie czeka na odpowiedź. Okazuje się, że firma, która miała pomóc w nagłych wypadkach, jest specjalistą, tyle, że w dziedzinie nagłego zapadania się pod ziemię.

Znalezione obrazy dla zapytania zamkniete bo nieczynne

Co wtedy?

Głos rozsądku podpowiada, że należy przenieść roszczenie i powierzyć je reprezentantom godnym zaufania. Należy rozwiązać zawartą umowę i wtedy pojawia się problem. Pasażer zaakceptował warunki współpracy i tym samym uznał, że np.:

w przypadku wypowiedzenia umowy przez klienta, firma grzybek może obciążyć Klienta wszelkimi kosztami poniesionymi celem należytego prowadzenia sprawy obliczonymi na dzień otrzymania wypowiedzenia.’

Pojawia się dylemat. Rozwiązać umowę? Nie rozwiązywać? Jakie mogły powstać koszty, skoro nawet nie wiemy jakie działania zostały podjęte, a najprawdopodobniej żadne. A może odszkodowanie zostało wypłacone firmie grzybek a ona nie przekazała odszkodowania klientowi? A co z przedawnieniem roszczeń?

Z takimi właśnie lub podobnymi dylematami spotykamy się codziennie.

Aby ustrzec się kłopotów, warto z rozmysłem wybrać firmę odszkodowawczą. Sprawdzajmy opinie klientów, miejsce rejestracji firmy oraz jakie prawo ma zastosowanie do podpisanej przez nas umowy. Chcemy uniknąć sytuacji, gdy prawo np. holenderskie ma zastosowanie do umowy zawartej na terenie Polski. To samo dotyczy miejsca rejestracji spółki – aby wyegzekwować roszczenie na drodze sądowej i przeprowadzić egzekucję firma musi być zarejestrowana i posiadać konta bankowe na terenie, jeśli nie Polski, to przynajmniej Europy. Nikt nie będzie ścigał firmy zarejestrowanej w Azji czy Ameryce Południowej nawet jeśli wygramy sprawę w sądzie.

Sprawdźmy czy firma zatrudnia prawników; jeśli nie jest to oczywiste, dopytajmy. Kto pyta, nie błądzi. Dzięki temu unikniemy sytuacji w której nasze roszczenie o odszkodowanie z tytułu odwołanego lub opóźnionego lotu po pierwszej odmowie przewoźnika leży odłogiem.

Zwracajmy uwagę również na to, czy firma zajmująca się odszkodowaniami przekaże pasażerom odszkodowanie w formie gotówkowej czy też przedstawi nam voucher od linii lotniczych na kolejny lot opatrzony datą ważności, w momencie gdy z samolotu jako środka transportu korzystamy sporadycznie.

Czy można rozwiązać umowę z firmą grzybek? Można, a nawet trzeba! To przecież firma grzybek jako pierwsza nie wywiązała się z umowy. Należy jednak pamiętać, aby wypowiedzenie umowy było skuteczne. Zalecamy przekazać je przesyłką rejestrowaną za potwierdzeniem odbioru w treści jako przyczynę wskazując brak kontaktu i brak postępu w sprawie. Warto na tę okoliczność przechowywać wychodzącą korespondencję mailową, na którą nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Po wypowiedzeniu umowy można naprawić swój błąd i przekazać sprawę rzetelnym ekspertom. I tutaj kolejny przykład z życia wzięty. Kiedy już umowa zostanie rozwiązana, niech Państwa nie zdziwi lawina wiadomości od firmy grzybek, która się nagle zreflektowała, że straciła klienta. Taką sytuację miało sporo naszych obecnych klientów, którzy po miesiącach bezskutecznych oczekiwań wreszcie wypowiedzieli umowę firmie grzybek i nagle otrzymali takie oto maile:

`Szanowna Pani ,

Kontaktuję się z Panią, ponieważ ostatnio prowadzimy pewne sprawy testowe związane z przewoźnikiem QA. Mimo braku możliwości kontynuowania Pani sprawy na drodze sądowej chcielibyśmy spróbować uzyskać Pani odszkodowanie od przewoźnika. W tym celu potrzeba nam będzie kopia Pani paszportu lub dowodu osobistego. Czy w dalszym ciagu chciałaby Pani spróbować starać się o rekompensatę za zakłócony lot z Doha do Bangkoku?

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Z poważaniem
>AH<`

Po roku zajmowania się sprawą firma grzybek przystępuje do ‘TESTOWANIA’ spraw!

Przyznajemy, są również sprawy skomplikowane, gdzie przewoźnik stawia opór a alternatywne metody dochodzenia roszczeń o odszkodowanie z tytułu opóźnionego bądź odwołanego lotu z różnych powodów się nie sprawdzają. W większości powyższych wypadków jednak sprawy klientów przechodzących do nas z firmy grzybek zostały pomyślnie zakończone przez nas w przeciągu 2,5 tygodnia, mimo że linie lotnicze nie były zarejestrowane na terenie Unii. Świadczy to o braku profesjonalizmu i renomy firmy grzybek wśród przewoźników lotniczych.

Artykuł jest długi. Wierzymy jednak, że kwestia nierzetelnych firm na rynku odszkodowań lotniczych nie może zostać opatrzona pobieżnym komentarzem. Jako jedyna europejska firma posiadająca wsparcie Unii Europejskiej w zakresie zwiększania świadomości podróżujących i oferująca pomoc w uzyskaniu odszkodowania nie możemy pozwolić, aby pasażerowie padali ofiarą nieuczciwych praktyk. Nie pozwolimy by karygodne działania konkurencyjnych podmiotów kładły się cieniem na zespół FLY&I złożony z wykwalifikowanej kadry i adwokatów.

Jeżeli nadal czytacie Państwo, może to oznaczać jedynie, że znaleźliście się w podobnej sytuacji i nie wiecie co dalej robić. Każda sytuacja jest inna, dlatego zachęcamy do kontaktu z nami celem poszukania dla Państwa dogodnego rozwiązania:

www.flyandi.pl

biuro@flyandi.pl

tel: +48 784 227 204

Jeżeli chcą Państwo uzyskać odszkodowanie z pomocą firmy specjalizującej się odszkodowaniami lotniczymi prosimy o Państwa rozwagę w wyborze pełnomocnika. Przypominamy jednocześnie, że ilość pasażerów nieprawidłowo wykonanego lotu zwiększa szanse powodzenia sprawy i stanowi przekonujący argument do uznania zasadności roszczenia przez organy postępowania administracyjnego lub sądowego. Zalecamy organizowanie się, zbieranie kontaktów i składanie roszczeń grupowych, a przy wyborze firmy zalecamy kierowanie się rozsądkiem i unikanie firm grzybków.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *