JAK ZAROBIĆ NA ODWOŁANYM/OPÓŹNIONYM LOCIE?

Pierwsze ciepłe promienie słońca, eksplozja barw i przypływ ogromnej energii. Wiosna wreszcie! Dodaje skrzydeł przede wszystkim pasażerom linii lotniczych. Święta Wielkanocne już za nami, bilety na długi majowy weekend zakupione, wnioski urlopowe na letnie wyjazdy zaczynają rozchodzić się jak ciepłe bułeczki. Sezon na podróże niecierpliwie czeka na swoje wielkie otwarcie.

By oczekiwania pasażerów nie zmieniły się w rozgoryczenie, przypominamy, co podróżujący liniami lotniczymi powinni wiedzieć o swoich prawach:

1. Przewoźnik lotniczy zobowiązany jest do wypłaty odszkodowania zarówno w przypadku jego odwołania, jak i opóźnienia o co najmniej 3 godziny.
Kwota przysługująca pasażerom to:
250 euro w przypadku lotów krótszych niż 1500 km,
400 euro w przypadku lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 km oraz wszystkich innych pomiędzy 1500 a 3500 km,
600 euro w przypadku wszystkich pozostałych lotów.

2. Odszkodowanie jest należne gdy zakłócenia lotu wynikają z przyczyn nad którymi przewoźnik ma kontrolę, z oczywistych przyczyn nie wchodzą w to niekorzystne warunki atmosferyczne, konflikty wojenne czy innych wyjątkowych okoliczności niezależnych od przewoźnika, których nie mógł uniknąć pomimo podjętych starań.

3. Spełnienie obowiązków dotyczących opieki nad pasażerami (posiłki, nocleg, alternatywny lot) nie zwalnia przewoźnika z konieczności wypłaty odszkodowania. Są to niezależne od siebie zobowiązania!

4. W przypadku, gdy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin pasażer może odstąpić od umowy i przysługuje mu prawo do zwrotu pełnego kosztu biletu w terminie 7 dni.

5. Bez względu na to, czy przewoźnik ponosi odpowiedzialność za zakłócenia lotu, w przypadku odwołania lotu pasażer ma prawo do zwrotu kosztów biletu w terminie 7 dni lub odbycia podróży w ramach bezpłatnego przebukowania rezerwacji na lot alternatywny.

6. Jeżeli lot jest opóźniony o co najmniej 2 godziny, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom bezpłatnie posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Gdy zachodzi konieczność oczekiwania na lot w porze nocnej pasażerowie mają prawo do bezpłatnego zakwaterowania w hotelu i darmowego transportu między lotniskiem a hotelem. W przypadku gdy przewoźnik nie dopełni powyższych obowiązków zalecamy ubieganie się o zwrot poniesionych kosztów na podstawie zachowanych rachunków. Prawo do opieki przysługuje zawsze, niezależnie od przyczyn prowadzących do zakłócenia lotu.

Wszystkim podróżującym życzymy udanych, planowych lotów i niezapomnianych wrażeń, które pozwolą naładować akumulatory po długiej zimie. Jeśli jednak nie wszystko pójdzie zgodnie z planem, pozostajemy do dyspozycji i służymy profesjonalnym wsparciem.

Nie jesteś pewien czy należy Ci się odszkodowanie za opóźniony bądź odwołany lot? Nie dysponujesz czasem lub znajomością przepisów, aby samodzielnie dochodzić swoich praw?
Skontaktuj się z wykwalifikowanym zespołem Fly&I, złóż roszczenie na https://www.flyandi.pl/ i dołącz do grona wielu zadowolonych pasażerów, którzy uzyskali odszkodowanie za lot oraz zwrot poniesionych kosztów!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *